Home > Programs

Forum for Intercultural Leadership & Learning Programs

Register for individual programs below

inscription
Register

Engage Difference! Deepening Understanding for Intercultural Ministry

ConversationA 5 day interactive and engaging program with practical ideas for implementation in your own context. “Engage Difference!” is for ministry leaders and community members nurturing cultural relevance, understanding, and awareness in their communities. Learn more

Célébrons nos diversités! Une meilleure compréhension du ministère interculturel

Cet évenement interactif et stimulant vous offre des idées pratiques à intégrer dans votre environnement respectif. Le programme s’adresse aux leaders ministériels et aux membres des communautés qui misent sur la pertinence culturelle, la compréhension et la sensibilisation au sein de leurs communautés.

<<Le défi de l’interculturalité dans nos ministères: de Babel à la Pentecôte>>
Une nouvelle version de ce programme sera proposée à l’automne 2019, soit une formation d’une fin de semaine débutant le vendredi soir 20 septembre et se terminant le dimanche 22 septembre. Cette formation se tiendra à la Villa Saint-Martin, à Pierrefonds (Montréal), et débouchera sur un projet concret et la tenue d’une rencontre additionnelle le samedi 16 novembre, afin d’y partager les expériences vécues sur le terrain dans la foulée de la formation vécue en septembre. Plus d’informations et ouverture des inscriptions sous peu.  Pour en savoir plus

Programs for overseas cross cultural and intercultural encounters

The Forum for Intercultural Leadership and Learning began in 1921 as “The Canadian School of Missions”. Drawing on the learnings of those decades of global engagement we resource and support overseas encounters across cultures. Learn more about our programs and resources for preparation for overseas mission, re-entry to Canada, and short term mission and exposure travel best practices here

Program Registration

ProgramDatesFees
See notes below
   

ENGAGE DIFFERENCE! Deepening Understanding for Intercultural Ministry (DUIM)

CÉLÉBRONS NOS DIVERSITÉS! Une Meilleure Compréhension Du Ministère Interculturel (MCMI)

Participants are strongly encouraged to carefully read the full DUIM program description before registering.
Il est fortement recommandé aux participants et aux participantes de lire attentivement la description du programme avant de s’inscrire.
  
2019 Célébrons nos diversités!
Le défi de l’interculturalité dans nos ministères:
de Babel à la Pentecôte
Montréal
(Villa St. Martin,Pierrefonds, QC )
inscription    Inscription fermée
20-22 septembre et 16 novembre 2019
+17h 30 vendredi – 13h 00 Dimanche
+10h à 15h le samedi 16 novembre

Date limite d’inscription le 6 septembre
  • Cost $295
  • (comprend l’hébergement, les repas et le matériel du programme)
2020 Engage Difference! Toronto
(Toronto School of Theology)
This is a non-residential program
Option to register for academic credit: register through Wycliffe College, not this site

Register Registration open soon
July 6-10, 2020
Registration deadline June 8, 2020
  • Cost TBA. (includes meals and all program costs)
  • Bursaries available.
  • $100 deposit required by registration deadline to confirm registration 
  • Optional: This course may also be taken for academic credit. Please contact us for information.
  • Non- residential program. Accommodation recommendations will be provided for out of town participants)
Spanish Language Engage Difference!
Will be hosted in a Toronto area Church. To be announced soon.
Spring 2020
Dates to be announced soon
Cost to be announced
Bursaries available
Other location and program dates to be announced soon
 We are looking for other locations in Canada to host the Engage Difference! DUIM program. Contact us!
 

EVENTS, WORKSHOPS, and WEBINARS

Webinar on Accessible Learning
More information and registration
November 2019No cost
Learning How to Animate Racial Justice Workshops
Register Registration closed. Watch for future offerings of this program.
Saturday, October 20, 2018,
9 am – 5:30 pm

Registration deadline Oct 4
$125 / $95 per team member if multiple participants from an organization, congregations, etc.
$75 for students or low income)
Engaging Others!

Information & Register Registration closed. Watch for future offerings of this program
Friday, October 19, 2018
9:30 am – 4:30 pm 

(Optional evening supper and social)
Registration deadline Oct 4
$50 for in person participation/ $20 for videoconference participation

RE-ENTRY PROGRAM FOR RETURNING OVERSEAS PERSONNEL

Re-entry Conference
Register Registration not open at this time
Contact us to express interest (we will contact you when registration is open)
Offered at the request of denominations.Long term, short term, or theological overseas intern re-entry programs offered as 4 or 10 day residential programs or custom length and location. 

(L.I.F.E.) LEARNING FOR INTERNATIONAL FAITH ENGAGEMENT SEMINARS
(formerly “Mission Trip Leaders’ Seminars”):

3 day Seminars
Register Registration not currently open.
Contact us to express interest (we will contact you when registration is open)
Offered at the request of denominations, groups, or organizations.Fees  include accommodation and meals)

Notes:

  1. All prices are quoted in Canadian dollars and include tuition, accommodation (unless otherwise noted) and meals per person.
  2. Prices are based on  single accommodation. When double accommodations are available and requested by participants, there may be a discount.
  3. Travel to and from the program venue is the responsibility of the participant or the sponsoring agency.
  4. Programs may be cancelled if a minimum number of applications are not received. Under-subscribed programs may be held with a 20% surcharge (in consultation with paying agencies or participants).
  5. A deposit is required for all programs. This deposit is non-refundable after the registration deadline. Balance of fees are due prior to the program.  
  6. Cancellation policy: The deposit is non-refundable after the registration deadline. The balance of program fees are refundable except for fixed costs that are not refunded by an outside agency (such as an accommodation or meal provider ).
  7. All programs have a maximum enrolment based on ‘first come first serve’. 

Notes:

  1. Tous les prix sont en dollars canadiens et comprennent les l’inscription, l’hébergement (sauf indications contraires) et les repas pour une seule personne.
  2. Les prix sont établis en fonction d’une occupation simple. Il est possible d’obtenir un rabais pour une occupation double lorsque le participant ou la participants en fait la demande. Toutefois, ce service est offert en fonction de la disponibilité des chambres en occupation double.
  3. Le transport pour se rendre à l’endroit de l’événement (et pour en revenir) est aux frais des participants et des participantes ou des organismes de parrainage.
  4. Dans le cas d’un nombre insuffisant d’inscriptions à un programme, il se peut que celui-ci soit annulé. Tout programme ayant obtenu un nombre insuffisant d’inscriptions peut cependant être offert moyennant un supplément de 20 % (pourvu que ce soit en accord avec les organismes de parrainage, les participants at les participantes).
  5. Un dépôt est exigé pour l’inscription à tous les programmes. Ce dépôt n’est pas remboursable après la date limite des inscriptions. Tout solde débiteur doit être réglé avant la tenue de l’événement.
  6. Politique d’annulation : Le dépôt n’est pas remboursable après la date limite des inscriptions. Les frais d’inscription au programme sont remboursables à l’exception des frais fixes qui ne sont pas remboursés par les organismes à l’étranger (comme les frais d’hébergement et des repas).
  7. En raison du nombre limité des places dans chaque programme, l’inscription est faite sur la base du premier arrivé premier servi.

 

Subscribe to our newsletters

 

Forum for Intercultural Leadership and Learning logo